Každý kdo chce skutečně žít zdravým životem v nejlepším těle, bude chtít využít všech příležitostí ke zlepšení výsledků každodenního úsilí. Jednou z těchto příležitostí je zrychlení vašeho metabolismu.

foto: pixabay

Metabolismus funguje jako látková přeměna, takže pokaždé když jíte, enzymy ve vašich buňkách rozkládají přijaté potraviny a přeměňují je na energii. Čím rychlejší váš metabolismus je, tím více kalorií spalíte a rychleji hubnete.

PRAVIDELNOST

Tělo spoléhá na správnou rovnováhu a pravidelnost. Správná konzumace potravy pomáhá udržovat metabolickou energii. Když tělo hladoví, najede do nouzového režimu a ten mu velí: Všechno uložit na horší časy. V opačném případě, pokud člověk jí hodně, tělo spaluje kalorie pomaleji a ukládá více tukových buněk.

SNÍDANĚ JE ZÁKLAD

Vydatný snídaňový rituál pomůže nastartovat váš metabolismus, který podpoří spalování kalorií a obecně fungování po celý den. Studie ukazují, že ti, kteří snídani přeskakují, jsou častěji obézní než lidé, kteří snídají.

foto: pixabay

CHILLI PAPRIČKY

Chilli papričky a pálivá jídla jsou ideální pro zvyšení metabolismu až o 25%. Zlepšují i produkci žluči a žaludečních šťáv, což působí příznivě na lepší rozklad potravy a trávení příliš tučných jídel.

PITNÝ REŽIM

Nezapomínejte ani na dostatečný pitný režim, který by měla obstarávat hlavně čistá voda. Spalování kalorií můžete ještě zvýšit, pokud budete pít studenou vodu, protože tělo musí vydat další energii, aby ji ohřálo na tělesnou teplotu.

foto: pixabay

SPĚTE KVALITNĚ A DOSTATEČNĚ

Ideální pro zdraví člověka je podle většiny výzkumů sedm až osm hodin spánku denně. Nedostatek spánku způsobuje tělu stres, i ten se negativně podepisuje na rychlosti metabolismu.

ZVYŠUJTE MNOŽSTVÍ SVALOVÉ HMOTY

Pravidelné cvičení pomáhá aktivovat metabolismus, což podpoří vaše hubnutí a zlepší aktivní svalovou hmotu. Tím pádem spálíte více kalorií každý den, a to dokonce i při odpočinku.