Pobyt ve studené vodě není jeden z nejpříjemějších zážitků, ale je to jeden ze způsobů jak zvíšit preventivní posilování imunitního systému a psychické odolnosti.

foto: pixabay

Nejde přitom jen o pravidelné sprchování studenou vodou, ale i pravidelný pohyb na čerstvém vzduchu v průběhu celého roku. Pravidelné sprchování studenou vodou má překvapující zdravotní výhody od spalování tuků až po úlevu od deprese.

 

  • Zlepšuje imunitu a krevní oběh

  • Stimuluje hubnutí

  • Zmírňuje svalovou bolestivost a zlepšuje zotavení

  • Minimalizuje stres

  • Zvyšuje bdělost

  • Zmírňuje depresi

  • Zjemňuje vlasy a pokožku

foto: pixabay

JAK ZAČÍT?

 Nejlépe je začít s vlažnou vodou a postupně ji ochlazovat. Sprchujeme se pozvolna od nohou a postupujeme dál nahoru až k hlavě. Sprchovat se lze i několikrát denně, ale pravý efekt má jedině ranní sprcha ještě před snídaní. Doba sprchování je okolo tří minut, což se dá přetrpět. Později uvidíte, že se vám to vlastně zamlouvá.

TIPY PRO ZAČÁTEK:

První dny bude jistě stačit, když si ke konci ranní hygieny dopřejete krátký pobyt ve vlažné vodě, kterou až po několika opakováních doplníte o vodu studenou.

Opakujte studenou sprchu každý den, dokud si na chlad nebudete více zvykat. Po pár dnech studené sprchy, budete více zvyklí na pocit, že jsou pod studenou vodou.

Sprcha je základ a je lepší než vana. Při sprchování je tělo stále v pohybu a dochází k jeho dostatečnému prokrvení.

foto: pixabay

Nejlepší pro sprchování je ráno. Jde o start do nového dne a tělo lépe funguje pokud je patřičně připraveno a posíleno.

Během sprchování se pohybujte a snažte se o dobrou náladu a duševní pohodu pro posílení pevné vůle.

V létě je lepší se sprchovat o něco néle než v zimě. Za teplého dne tělu trvá o chvilku déle, než si uvědomí, že se otužuje.

Je to jednoduché. Je to efektivní. A nebere to žádný extra čas z vašeho dne. Tak do toho!