Low carb nebo také nízko sacharidová strava se zaměřuje na omezení karbohydrátů, které mají za úkol zásobovat organismus energií. Například ty, které se nacházejí v luštěninách, pečivu a ovoci a zdůrazňuje potraviny s vysokým obsahem bílkovin a zdravých tuků.

foto: pixabay

Myšlenka diety s potřebou malého množství sacharidů spočívá v tom, že tělo spaluje spíše uložený tuk než cukry, což podporuje spalování tuků. Obecně lze říci, že nízko sacharidová strava často vyžaduje konzumaci ne více než 20 gramů sacharidů denně. Převážná část lidí, kteří dodržují low carb stravu tvrdí, že konzumace sacharidů není nezbytně nutná pro fungování lidského těla.

Pro redukci váhy se obvykle používá dieta s nízkým obsahem sacharidů. Studie ukazují, že low carb dieta snižuje chuť k jídlu, nutí jíst méně kalorií a zhubnout téměř bez námahy, pokud se vám podaří udržet příjem sacharidů stabilní.

foto: pixabay

POTRAVINY, KTERÝM JE TŘEBA SE VYHNOUT: 

Pokud se rozhodnete pro dietu s nízkým obsahem sacharidů, určitě se budete muset podrobně podívat na to, jakým potravinám byste se měli vyhnout nebo je omezit. Jsou to například:

  • Pečivo

  • Těstoviny

  • Rýže

  • Cereálie

  • Brambory

  • Mléko

  • Alkohol

  • Džusy

POTRAVINY S NÍZKÝM OBSAHEM CUKRU: 

Zelenina s nízkým obsahem škrobu jako listová zelenina, salátová zelenina, brokolice, květák a zelí.

  • Houby
  • Cottage sýr
  • Avokádo
  • Ořechy
  • Chia semínka
  • Vysoce kvalitní bílkoviny, jako jsou vejce, drůbež, ryby a hovězí maso, nebo jeho náhražky jako tofu a tempeh

Pamatujte, že i pomalý pokrok je stále pokrok.