Všichni chceme zůstat mladí a zpomalit stárnutí tak dlouho, jak jen je to možné. Jednak kvůli našemu zdraví, ale i kvůli našemu vzhledu. Samozřejmě, proces stárnutí je nevyhnutelný. Nelze jej zcela zastavit, ale existuje mnoho jednoduchých způsobů jak zpomalit jeho projevy.

foto: pixabay

Podědit dobré geny je jedna věc, ale pomocí těchto možností zdravého životního stylu můžete dosáhnout zdravého a vyváženého života.

PRYČ SE STRESEM

Dlouhodobá psychická zátěž má negativní vliv na vaše tělo, může poškozovat buňky a vést k předčasnému stárnutí. Meditace je jedním z nejlepších způsobů, jak snížit hladinu stresu a cítit se uvolněněji. Přihlašte se do kurzu jógy a naučte se zbavit negativních situací a myšlenek.

UPRAVTE JÍDELNÍČEK

Potraviny můžou pomoci zpomalit stárnutí několika způsoby. Jejich vyvážený příjem zvyšuje hladinu serotoninu – hormonu štěstí. Zdravějším výběrem potravin může snížit hladinu kortizolu a adrenalinu – stresových hormonů, které si v průběhu času vybírají na těle daň. Snažte se do stravy zahrnout potraviny jako jsou borůvky, tmavá čokoláda, ořechy, červená řepa, ryby, avokádo a třeba kurkuma.

foto: pixabay

TRÉNUJTE SVŮJ MOZEK

Kognitivní funkce, které jsou uloženy v lidském mozku, je potřeba trénovat, stejně jako svaly lidského těla. Čtěte knihy, studujte cizí jazyky a hrajte hry, které zahrnují posilování paměti. Díky aktivnímu mozku můžete zpomalit proces stárnutí. Nedávné studie ukázaly, že stimulace mozkové aktivity zvyšuje počet neuronů, což pomáhá mozek udržovat ve formě.

DOBŘE SPĚTE

Zdravé spánkové návyky mohou výrazně změnit kvalitu vašeho života a pomoci při boji se stárnutím. Choďte spát a vstávejte přibližně ve stejný čas každý den. Dobré je také dát si poslední jídlo cca 2-3 hodiny před tím, než si jdete lehnout. Nezapomeňte na délku spánku, která by se měla pohybovat mezi 7 až 9 hodinami denně.

foto: pixabay

PŘIDEJTE VÍCE VITAMÍNŮ

Vitaminy jsou látky nezbytné pro život, jelikož se podílejí na metabolismu bílkovin, tuků a cukrů. Například vitamín C, který se nachází v mnoha potravinách, zejména v ovoci a zelenině. Nezapomínejte také na vitamín D, který jehož nedostatek může mít vážné následky.

CHOĎTE ČASTĚJI PĚŠKY

Pravidelná chůze je jedním z nejpřirozenějších pohybů a zároveň i nejlevnější způsob, jak si zlepšit a prodloužit zdraví. Má pozitivní vliv na celý organismus, zejména na srdce, snižuje riziko vzniku kardiovaskulárních chorob a také například napomáhá k odbourávání stresu a jeho následků.

Zkuste změnit jednu věc ve svém životě už dnes!