Právě hlad či chuť nás nutí konzumovat potraviny, u kterých víme, že nám energii dodají hned. I proto máme tendenci v krizi nebo při únavě sáhnout například po čokoládové tyčince. Problém spočívá v tom, že jíme více nezdravého jídla, než naše tělo v rámci zdravého životního stylu skutečně potřebuje.

foto: pixabay

ZDE JE PÁR JEDNODUCHÝCH TIPŮ, JAK ZAHNAT HLAD ČI CHUŤ

VYBERTE SI POTRAVINY S VYSOKÝM OBSAHEM VLÁKNINY

Rozpustná vláknina má schopnost absorbovat vodu a bobtnat, čímž snižuje pocit hladu. Také pomáhá snižovat hladinu cukru v krvi, což vám pomáhá potlačovat chuť k jídlu.

Vláknina se vyskytuje téměř ve všech potravinách rostlinného původu, v obilovinách, luštěninách, ovoci, zelenině, bramborách a samozřejmě i ve výrobcích z nich, tedy v mouce, chlebu, ovesných vločkách, ovocných nebo zeleninových salátech.

PIJTE VODU NEBO ČAJ

Voda pomáhá roztahovat žaludek a snižuje potřebu jíst, což vede k pocitu plnosti a snížení hladu. Sklenici čisté vody si můžete vylepšit například pár kapkami citrónové šťávy.

foto: pixabay

SNÍDEJTE

Vyvážená a efektivní snídaně, vás připraví na celý den a pomůže vám zahnat chutě na nezdravé svačinky. Bez snídaně, nebo při konzumaci nesprávných potravin se můžete cítit hladově, unaveně nebo nesoustředěně. Ať už se jedná o misku ovoce s jogurtem nebo čerstvou omeletu, mít nějakou formu snídaně je nesmírně důležité.

PŘIDEJTE BÍLKOVINY

Jednou z mnoha vlastností bílkovin neboli proteinů je jejich schopnost navození pocitu sytosti. Díky pocitu plnosti jedí lidé automaticky méně a to z bílkovin dělá ideální zdroj energie ve vašem jídelníčku. Důsledkem nedostatečného příjmu bílkovin může být úbytek svalové hmoty nebo únava. Mezi potraviny s nejvyšším podílem bílkovin patří maso, vejce, mléčné produkty, luštěniny…

foto: pixabay

DOSTATEK KVALITNÍHO SPÁNKU

Nesprávná regenerace organismu je častou příčinou únavy, při které vám vaše tělo vám může vysílat signály, že potřebuje něco k snědku. Lidem, kteří málo a nepravidelně spí, hrozí častěji obezita než lidem s dostatečnou délkou spánku. Obecné doporučení pro zdravý spánek je 7 až 8 hodin denně.

JEZTE POMALEJI

Pomalejší stravování je návyk, který mimo jiné pomáhá zahánět hlad. Asi každý člověk ví, že by si měl udělat na jídlo čas a pomalu si ho vychutnávat. Žaludku trvá nejméně 20 minut, než zaregistruje pocit sytosti, který tělo vysílá do mozku. Pokud jí člověk rychle, žaludek nestihne vyslat signál, že už je naplněn, takže nakonec sní víc, než potřebuje.

Příště až vás přepadnou chutě k jídlu, zkuste si vzpomenout na těchto pár triků!